Міжрегіональний центр професійно-технічної

освіти художнього моделювання і дизайну

Офіціант

Офіціант  – професія в мережах громадського харчування.

Такі заклади є важливою частиною інфраструктури будь-якого міста   чи населеного пункту. Ресторани,  кафе, бари продовжують працювати навіть в умовах кризи, а роботодавці не припиняють набір персоналу.В обов`язки офіціанта входить виконання замовлень відвідувачів, отримання  розрахунку за послуги,  прибирання  та сервірування столів до і після  банкету. Якщо необхідно, офіціант змінює серветки, скатертини, стежить за чистотою в залі, може приймати участь в оздобленні приміщення до святкових заходів.

Офіціант повинен вміти правильно відповідати на запитання гостей, за необхідності  порадити  страви чи напої. Він формує  кінцеву суму замовлення, розраховує клієнтів і несе матеріальну відповідальність за посуд.Головним завданням кожного професіонала своєї справи – це задоволення клієнта обслуговуванням, а також хороший настрій та впевненість у повторному візиті.

 

 Знання і уміння

 знання правил сервірування, орієнтування в рецептурних особливостях основних страв, специфіці приготування і подачі страв, володіння тонкощами етикету, знання ціноутворення, поєднання продуктів і напоїв, знання іноземної мови (для обслуговування класу люкс).

 Особисті якості

терплячість, уважність, хороша пам`ять, комунікабельність, доброзичливість, привітність, фізична витривалість, акуратність,  моторність, презентабельна зовнішність, почуття гумору, чітка дикція.

 Місце праці і кар`єра

Ресторани, кав`ярні,бари, кафе, заходи, які потребують  обслуговування гостей. Успішність кар`єри офіціанта залежить від його цілеспрямованості. Виконавчі та ініціативні працівники можуть розраховувати на досить  швидкий кар`єрний зріст. З часом офіціант може стати метрдотелем, господарем залу або керуючим.  В мережевих компаніях, років за п`ять, можна від офіціанта стати директором. Звичайно, при наявності відповідних  якостей і досвіду.